Publiceringsdatum:

Oxelösunds företag ger kommunens företagsservice fortsatt höga betyg

I årets NKI-mätning (Nöjd kund index) om företagsservice får Oxelösunds kommun fortsatt höga betyg från företagen, index 79 på en 100-gradig skala. Företagsserviceundersökningen mäter företagens nöjdhet inom primärt bygglovs-, livsmedels- och miljöärenden men också markupplåtelser och serveringstillstånd.

Det är roligt med de höga betygen och att vi står oss så bra även jämfört med andra kommuner, även om placering inte är fokus i den här mätningen, säger Johan Scherlin, näringslivschef. Många av våra företag har svarat på enkäten, och det är kul att vårt samarbete internt i kommunen märks i våra kontakter och myndighetsärenden med företagen i Oxelösund. Vi försöker alltid ha företagets bästa i fokus och är noga med att informera och involvera varandra för att göra ett så bra jobb som möjligt med och för våra företag. Tjänstemännen har lagar att följa och företagen verksamheter att sköta. Dialog och respekt för varandra är avgörande för ett bra resultat.

Nils Erik Selin är chef för Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen och även han poängterar vikten av balansgången mellan myndighetsutövning och service.

Vi har ett starkt team i förvaltningen och försöker hela tiden hålla en bra balans mellan att främja och att skydda och lagen måste alltid följas. Genom att ha en bra dialog med alla inblandade i hela processen ökar förståelsen både för lagar och reglers syfte och grund för våra beslut. Vi försöker också vara ute hos företagen i preventivt syfte både för att lära känna dem och förstå deras verksamhet och för att beskriva hur vi jobbar säger Nils-Erik Selin.

Läs mer om mätningen på SKRs webbplats. Länk till annan webbplats.

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer