Felanmälan

Här kan du felanmäla sådant som rör vår stadsmiljö i Oxelösund kommun. Det kan till exempel gälla gator, belysning, parker och naturområden, snöröjning, nedskräpning och klotter eller skadegörelse.

Så här gör du en felanmälan

Använd vår e-tjänst Gata/park felanmälan Länk till annan webbplats., beskriv felet så noga du kan. Bifoga gärna en bild och markera ut platsen på kartan för enklare hantering. Du kan välja att skicka in ditt ärende utan att ange ditt namn, men då har vi ingen möjlighet att återkomma till dig med ett svar. Du kan få återkoppling via e-post om du fyller i din e-postadress.

Vid akuta fel

Gäller det akuta problem som innebär samhällsfara ska du inte använda e-tjänsten utan kontakta oss direkt. Under kontorstid ringer du Kommuncenter på 0155-380 00

Efter kontorstid anmäler du akuta felanmälningar till Securitas på telefon 010-470 57 84 som kopplar dig vidare till beredskapsansvarig.

Synpunkter och förslag

Har du synpunkter eller förslag som gäller stadsmiljön i Oxelösunds kommun ska du inte använda e-tjänsten för felanmälan utan skicka in en synpunkt. Information om hur du lämnar synpunkter eller e-förslag finns på Förslag och synpunkter

Felanmälan Oxelö Energi

Gäller din felanmälan vatten, elnät, strömavbrott, fjärrvärme, avgrävd kabel eller vattenledning eller fel på laddstolpe till elbil ska du skicka din felanmälan till Oxelö Energ Länk till annan webbplats.

Har du problem med dina tjänster för internet, tv eller telefon via Stadsnätet ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör i första hand.

Driftinformation

Hos Oxelö Energi hittar du information om driftstörningar Länk till annan webbplats. på elnät, fjärrvärme, vatten och Stadsnätet, samt information om större planerade arbeten som kan påverka dig som bor i Oxelösund.

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer