Ansök om skolskjuts senast 15 april

Nytt från och med i år är att ansökan om skolskjuts måste göras senast 15 april för att skolskjuts ska kunna garanteras till läsåret 20-21. Ansökan görs i vår e-tjänst på oxelosund.se/e-tjanster

Från och med höstens skolstart kommer vår planering av skoltaxiturer att skötas av Sörmlandstrafiken. Det är även dem du kontaktar vid avbokning av turer. Det är fortsatt samma transportör, Taxi Nyköping-Oxelösund AB, som utför turerna.

Kontaktvägar

Från och med terminsstarten gäller följande nya kontaktvägar:

Appen Serviceresor Sörmland – verktyg för vårdnadshavare och resenärer

Serviceresor Sörmland är en app som enkelt och smidigt erbjuder ett verktyg för att avboka resan, ha koll på förseningar och se var bilen befinner sig i realtid. Appen visar bokade resor i 14 dagar framåt. Appen kräver mobilt bank-ID för att logga in. Detta för att erbjuda en högre säkerhet för dig. Vårdnadshavare behöver efter det kontakta kundservice för att få hjälp med att koppla upp sig i Appen för att se sitt barns resor. Mer info om appen Serviceresor Sörmland finns här. Vid inloggningsproblem kontakta kundservice.

Förändring vid missad skoltaxitur

Förändringen innebär att om du inte åker med i förmiddagsturen utan att meddela Sörmlandstrafiken så sker avbokning automatiskt av hemresan. Då behöver vårdnadshavare ringa till kundservice och boka på resan igen om eleven ska åka på eftermiddagen. Påbokning måste ske senast två timmar innan planerad hämtningstid.

Kontakt för sidan: Kommuncenter