Publiceringsdatum:

Företagen i Oxelösund ger kommunen godkänt

Idag den 21 april offentliggjordes SKRs, (Sveriges kommuner och regioner) nöjd-kund-undersökning (NKI). Undersökningen mäter servicen inom några områden som är viktiga för företag som verkar i Oxelösund. Det är företag som varit i kontakt med Oxelösunds kommun under 2021 som har fått svara på frågor i samband med sitt ärende.

Inom området upphandling hamnar kommunen på andra plats och inom bygglovsärenden har kommunen förbättrat resultatet med 18 placeringar jämfört med föregående år.

Det genomsnittliga NKI-resultatet för Oxelösunds kommun är 68 vilket är ett godkänt betyg enligt den använda betygsskalan. För samtliga kommuner är genomsnittet 74.

Oxelösund placerar sig på plats 169 av 198 deltagande kommuner.

Undersökningen kallas för Servicemätning och genomförs av SKR, Sveriges kommuner och regioner. Resultaten mäts i ett nöjd kund-index, NKI.

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer