Loggan för Oxelösunds kommun

Kontakta oss

Här hittar du information om hur du kontaktar oss. Kommuncenter hjälper dig med de flesta frågor och ärenden du har kring kommunens verksamhet. Du hittar även kontaktvägar och journummer om du behöver mer akut hjälp. Det kan exempelvis handla om socialjour eller felanmälan.

Kommuncenter

Under kontorstid kan du ringa oss på 0155-380 00 om du har frågor om kommunens verksamhet och service. Du kan även skicka e-post till oss på kommun@oxelosund.se

Kommuncenter är din väg in till kommunens verksamheter och tjänster. Här kan du få svar på de vanligaste frågorna som rör kommunen och dig som medborgare. Om inte vi kan svara på din fråga tar vi reda på svaret eller hjälper/handleder dig till rätt person som kan ge dig svar på din fråga.

Vill du prata finska är du välkommen att ringa eller besöka oss på fredagar mellan 12:30-14:30, med reservation för ledighet och sjukdom.

Du kan besöka oss på Koordinaten, Järntorget 7. Du hittar vår tillgänglighetsanpassade entré på sidan av huset. Har du ett ärende du vill prata om lite mer avskilt går det också bra, prata med oss som jobbar så ordnar vi det.

Våra ordinare öppettider:

Måndag 08.00-17.00
Tisdag 08.00-17.00
Onsdag 08.00-17.00
Torsdag 09.00-17.00
Fredag 08.00-17.00

Vardag innan röd dag stänger vi klockan 14.00.

Sommartider: Under sommaren, mellan vecka 25 och 32 har Kommuncenter sommartider. Då har vi öppet mellan 09.00-16.00 samt lunchstängt mellan 12.00-13.00.

Telefonitjänster för personer med funktionsnedsättning

Post- och telestyrelsen kan kostnadsfritt hjälpa personer med funktionsnedsättning att kontakta oss via förmedlingstjänsterna Teletal, Texttelefoni och Bildtelefoni.

Telefonitjänster för personer med funktionsnedsättning på Post- och telestyrelsens webbplats Länk till annan webbplats.

Journummer – akut hjälp kvällar och helger

Behöver du akut stöd kvällar och helger? Om du eller någon annan är utsatt för våld, hot, missbruk, övergrepp eller om ett barn far illa, ring socialjouren genom 112. Säg att du vill prata med socialjouren, meddela ditt ärende och telefonnummer så ringer en socialsekreterare upp dig. Länsjouren Södermanland är en gemensam socialjour som finns för kommunerna Eskilstuna, Flen, Gnesta, Katrineholm Oxelösund, Strängnäs och Vingåker.

Länsjouren finns i tjänst vardagar 16.00-00.00 och helger 14.00-00.00.

Om du eller en anhörig behöver hjälp i en akut situation inom olika områden finns det på sidan Akut hjälp fler viktiga telefonnummer och kontakter som kan hjälpa dig

Felanmälan

Har ett träd blåst omkull och blockerar en väg eller hamnat på annat olämpligt ställe? Eller är du orolig att ett träd snart faller? Verkar det vara stopp i en rännstensbrunn och det är en stor vattensamling på gatan? Finns risk för ras eller har ett hål uppstått?

Under kontorstid ringer du Kommuncenter på 0155-380 00. Efter kontorstid anmäler du akuta felanmälningar till Securitas på telefon 010-470 57 84 som kopplar dig vidare till beredskapsansvarig.

Felanmälan Oxelö Energi

Oxelö Energi tar emot din felanmälan som gäller vatten, elnät, strömavbrott, fjärrvärme, avgrävd kabel eller vattenledning, fel på gatubelysning och laddstolpe till elbil.

Här hittar du Felanmälan hos Oxelö Energi Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du problem med dina tjänster för internet, tv eller telefon via Stadsnätet ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör.

Driftinformation

Hos Oxelö Energi hittar du information om driftstörningar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på elnät, fjärrvärme, vatten och Stadsnätet, samt information om större planerade arbeten som kan påverka dig som bor i Oxelösund.

Kontakta chefer

Här hittar du kontaktuppgifter till de högsta tjänstepersonerna i kommunen

Kontakta politiker

Här hittar du information om våra politiker, mandatfördelning och kontaktuppgifter

Lämna förslag och synpunkter

Vi välkomnar nya idéer. Ge oss beröm, säg din åsikt, lämna en synpunkt, ställ en fråga eller kom med ett medborgarförslag. I Oxelösunds kommun finns flera möjligheter att göra sin röst hörd och få svar på sina frågor. Utöver att ringa eller skicka brev/e-post direkt till politiker eller verksamheterna finns möjligheten att lämna medborgarförslag, e-förslag samt möjlighet att skicka in synpunkter i ”Säg vad du tycker”. Här finns mer information om hur du gör för att lämna förslag och synpunkter

Kontaktinformation


Kommuncenter
613 81 Oxelösund

Besöksadress
Järntorget 7

Telefon 0155-380 00
E-post kommun@oxelosund.se