Överklagan

Du som bor i Oxelösunds kommun kan överklaga beslut som kommunen fattat.

Om du tycker att kommunen har fattat ett beslut som är fel kan du överklaga. Det finns två olika typer av överklaganden som du lämna in för prövning:

  • Förvaltningsbesvär: ett beslut som berör dig personligen
  • Laglighetsprövning: ett övergripande beslut

Här kan du läsa mer om överklagan.

Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Har du ett klagomål eller en synpunkt på hur Oxelösunds kommun behandlar dina personuppgifter kan du kontakta vårt dataskyddsombud Svitlana Jelisic: E-post svitlana.jelisic@flen.se, telefon 0157 - 43 00 45.

Om du fortfarande inte är nöjd med hur Oxelösunds kommun sköter ditt ärende har du rätt att skicka ett klagomål avseende behandlingen av personuppgifter till Integritetskyddsmyndigheten, besök www.imy.seLänk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.

Personuppgiftsansvarig
Utbildningsnämnden
E-post registrator@oxelosund.se

Kontakt

Kommuncenter
613 81 Oxelösund

Besöksadress
Järntorget 7

Telefon 0155-380 00
E-post kommun@oxelosund.se

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer