För att ansöka om hemtjänst fyller du i denna blankett
Vill du ha hjälp att fylla i blanketten, kan du kontakta Kommuncenter.
När din ansökan inkommit, registreras den och en biståndshandläggare kontaktar dig via telefon eller brev. Biståndhandläggarens uppgift är att lyssna på vad du behöver för hjälp, utreda dina behov och pröva om du kan få det du ansöker om. Efter att du skickat in din ansökan, tar det oftast 2-4 veckor i handläggningstid.
På sidan Hemtjänst hittar du all information du behöver innan du ansöker
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Personnummer
- Adress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Hälsa
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggning av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Syftet med en sådan behandling är att handläggare ska kunna behandla din ansökan.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
Gallras 5 år efter senaste anteckning i personakt.
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter på oxelosund.se/ovrigt/personuppgifter
Mottagare av personuppgifter
Handläggare på Vård och omsorgsförvaltningen
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Har du ett klagomål eller en synpunkt på hur Oxelösunds kommun behandlar dina personuppgifter kan du kontakta vårt dataskyddsombud Svitlana Jelisic, e-post svitlana.jelisic@flen.se, telefon 0157-43 00 45
Om du fortfarande inte är nöjd med hur Oxelösunds kommun sköter ditt ärende har du rätt att skicka ett klagomål avseende behandlingen av personuppgifter till Integritetskyddsmyndigheten, besök imy.se Länk till annan webbplats.
Personuppgiftsansvarig
Vård- och omsorgsnämnden
E-post registrator@oxelosund.se
Kontakt
Sidan uppdaterad: