Nu lanseras platsvarumärket

Den här veckan lanseras platsvarumärket för Oxelösund! Det handlar om oss som bor här, om vår relation till havet, naturen och kontrasterna som är en så stor del av våra liv. Det är vi tillsammans som är Oxelösund - We are Oxelösund.

Alla ska kunna vara med och bidra för att lyfta fram allt det positiva som finns och görs i Oxelösund. Genom att visa att vi är stolta över varandra och den plats vi bor på blir bilden av vårt Oxelösund tydligare, både för oss som bor och verkar här och för världen utanför.

Vad kan jag göra?
Dela med dig av dina bilder av ditt Oxelösund genom att tagga dem med #oxls på Instagram. Läs berättelser från våra första oxelösundsprofiler eller skriv din egen berättelse. Du kan också nominera någon du tycker ska vara nästa oxelösundsprofil. Läs mer på oxls.se!

Det som kommer att synas i slutet av den här veckan är att vi sätter upp roll ups med våra oxelösundsprofiler på olika ställen i stan. Inom kort kommer även en vepa upp på Prisman-huset vid Järntorget. Lanseringen av platsvarumärket kommer också att synas i kommunens monter på Bomässan i helgen, så har du vägarna förbi, titta in i monter B:28 i Multihallen!

På bilden syns fyra av de fem första oxelösundsprofilerna. Från vänster Kjell Andersson, Rema Hanino, Susann Borg och Jonathan Fröberg. Saknas på bilden gör Denise Malmsten.

Kontakt för sidan: Kommuncenter