Upphandling och inköp

Kommunen upphandlar varor och tjänster till förvaltningar och egna bolag genom kommungemensamma ramavtal eller upphandlingar avseende varor, tjänster eller entreprenader som är specifika för någon/några av kommunens verksamheter.

Lagen om offentlig upphandling, LOU reglerar hur dessa upphandlingarna sker.

Kommunen och dess bolag har en decentraliserad organisation med många verksamhetsansvariga som avropar från gemensamma ramavtal, vilka administreras av inköpskontoret. Ramavtal sprids inom kommunkoncernens organisation via vårt intranät.

Vid upphandling av ramavtal är alla företag välkomna att lämna anbud och vi behandlar alla på ett likvärdigt och ickediskriminerande sätt. Alla upphandlingar av ramavtal inom kommunen annonseras på kommunens hemsida och i Visma TendSign där du även kan hämta förfrågningsunderlag via länken nedan. I förfrågningsunderlaget finns all information om respektive upphandling och hur anbuden kommer att utvärderas.
 

Pågående upphandlingar

Oxelösunds kommun, Oxelö Energi AB och Kustbostäder i Oxelösund AB annonserar aktuella upphandlingar i Visma TendSign där du även kan hämta förfrågningsunderlag via länken till höger under Relaterade länkar.

Kontakt

Oxelösunds kommun
Kommunstyrelseförvaltning
Inköpsfunktionen
613 81 Oxelösund

Besöksadress:
Höjdgatan 26

Telefon: 0155-380 00 (växel)
Fax: 0155-381 03
registrator-inkop@remove-this.oxelosund.remove-this.se

Helene Musslinder
Upphandlingsansvarig
Telefon: 0155-381 55
helene.musslinder@remove-this.oxelosund.remove-this.se 

Richard Andersson
Upphandlare
Telefon: 0155-381 49
richard.andersson@remove-this.oxelosund.remove-this.se

Kontakt för sidan: Kommuncenter